Gradsko vijeće Grada Pule dodijelilo nam je ove godine Povelju Grada Pule.
Jedna od najstarijih ustanova za odgoj i obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju u Hrvatskoj, pulska Škola za odgoj i obrazovanje, ove godine obilježava svoj 66. rođendan.
Šetnja kroz povijest počinje daleke 1958. godine, kada je Školu činilo 10 učenika, jedan defektolog, ravnatelj i pet školskih klupa. Škola je jedno vrijeme bila smještena i u autokampu Stoja. 1970. godine seli na današnju lokaciju, u Rovinjsku ulicu na Monte Zaru.
Sedamdesete godine obilježilo je uvođenje srednjoškolskog obrazovanja u okviru kojeg se i danas učenici s područja čitave Istre školuju za pomoćna zanimanja u ugostiteljstvu, poljoprivredi, strojarstvu i ostalim uslugama.
Osamdesetih godina podižu se standardi obrazovanja i rehabilitacije učenika, Škola zapošljava fizioterapeuta i medicinsku sestru te dobiva i vlastito vozilo za prijevoz učenika. Budući je najbolji put učenja za naše učenike kroz realne situacije i stvarno sudjelovanje u životu društva, danas jednostavno ne bi mogli funkcionirati bez našeg kombija koji nas odvozi na brojne terenske nastave i natjecanja. Osim toga, kombijem se vrši i redoviti prijevoz učenika u školu i iz nje.
Već niz godine škola djeluje kao vježbaonica za studente Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli te mjesto izvođenja praktične nastave za studente edukacijsko-rehabilitacijskih studija iz Hrvatske i Slovenije.
Stručnu praksu u našoj školi odrađuju i učenici Srednje medicinske škole Pula. Ova suradnja vrlo je važna kako bi se budući zdravstveni profesionalci upoznali s načinom funkcioniranja i osobitostima osoba s intelektualnim teškoćama – njihovih budućih pacijenata.
Uz navedeno, Škola je i pokretač Državnog sportskog natjecanja za učenike s teškoćama u razvoju. Sudionik je i začetnik mnogih projekata na lokalnoj, državnoj i europskoj razini.
Škola je već godinama sudionik različitih Comenius i Erasmus projekata i stručnih usavršavanja. U školi je vrlo aktivna Učenička zadruga „Šparooga“ i Školski športski klub „Hobotnica“. Zadruga je začetnik ideje društvenog poduzetništva osoba s intelektualnim teškoćama i intenzivno se bavi upoznavanjem javnosti sa sposobnostima i vještinama naših učenika. Sportaši sudjeluju na brojnim državnim, međunarodnim i natjecanjima svjetske razine, od atletike, plivanja do skijanja. Naši učenici na tim natjecanjima redovito osvajaju najviša odličja.
Škola izdaje i različite priručnike koji su ili namijenjeni samim osobama s IT kao literatura laka za čitanje, ili pak mogu poslužiti drugim profesionalcima koji kroz naša iskustva mogu pronaći ideje za obogaćivanje vlastitog rada.
Svi odgojno-obrazovni djelatnici Škole stručnjaci su za rad s djecom s teškoćama u razvoju, bilo po svojoj matičnoj edukaciji, bilo po naknadno stečenim kompetencijama. Osim redovitog odgojno-obrazovnog rada, posebno se ponosimo i rehabilitacijskom radom. Stručnjaci škole dodatno su educirani za provođenje čitavog niza rehabilitacijskih programa kojima se uspostavljaju, obnavljaju, održavaju i modificiraju sposobnosti i vještine učenika. Osim učenicima naše škole, rehabilitacijske programe osiguravamo i za sve učenike Pule i šire okolice kojima su potrebni rehabilitacijski programi logopeda. Osimo toga, savjetnici i mentori Škole redovito, kao suradnici Agencije za odgoj i obrazovanje, pružaju savjetodavne usluge te stručnu podršku i superviziju odgojno-obrazovnim djelatnicima s područja naše i susjednih županija.
U školi djeluje i Kabinet za edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu, koji, na inicijativu samih djelatnika Škole, pruža usluge učenicima svih osnovnih i srednjih škola Pule i okolice kojima je ovakva procjena potrebna radi utvrđivanja primjerenog oblika školovanja.
U viziji Škole je prerastanje u Centar inkluzivne potpore koji će pružati stručno-metodičku potporu drugim ustanovama odgoja i obrazovanja na području Istarske županije. Na taj ćemo način zaokružiti našu misiju – pružanje profesionalne potpore i izjednačavenje mogućnosti za rast i razvoj svakom djetetu s teškoćama u razvoju na ovom području, kao i njihovim obiteljima, učiteljima, nastavnicima i ostalim subjektima iz njihova okruženja.